poniedziałek, 17 lipca 2017

196/365


Rano pojechaliśmy na rynek. Standardowe sobotnie, letnie zakupy. I po kwiaty, żeby jakoś ożywić tan nasz smutny taras. Jednak kupując kwiaty czuję się jak dziecko we mgle. Nie wiem, czy kupuję dobre, ładne, czy jeszcze będę długo kwitnąć, itp. Posadziłam, ustawiłam, powiesiłam. No jest ładniej ale nadal jakoś tak mizernie. Za to obiad czyli makaron z kurkami i bobem - wyśmienity. Wyrobiłam jeszcze ciasto na dwa chleby, zrobiłam jogurtowiec z porzeczkami i galaretką - a to wszystko z koszmarnym bólem głowy, na który tabletka dość słabo zadziałała. I wieczorem, po rozwieszeniu prania, po ogarnięciu ogrodu padłam ze zmęczenia.




8 komentarzy:

  1. Ja tu pacze i co widzę ? Chyba macierzanka (małe fioletowe) bidens (małe żółte), złocień (rumianek) oraz lawendę i sandawvillę ! :) Ostatnie 3 są wieloletnie. Rumianek i lawenda powinna u Ciebie przezimować w gruncie, natomiast sandavillę można przechować w chłodnym miejscu w domu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisze się "sundaville" :)

      Usuń
    2. ja nie mam gruntu, mam doniczki - to się da?
      poza tym tę sundavillę już mi obgryzają koty. miałam nadzieję, że to może dla nich trujące ale NIESTETY nie;P

      Usuń
    3. ale tak łopatologicznie - co mam zrobić jesienią z tymi doniczkami? czymś obgadzić? schować do piwnicy? podlewać raz na tydzień? zostawić na tarsie i czekać do wiosny? bo ja nic nie wiem!:)))

      Usuń
    4. Z lawendą i rumiankami możesz spróbować, ale nie wiem, czy przetrwają (najlepiej byłoby je posadzić do ziemi znaczy gruntu :)) Ale tak, wszystkie wynieść w chłodne miejsce, ale z temp dodatnią, zalecają 12-15 stopni i trochę podlewać samą wodą, bez nawozu/odżywki. Z lawendy ściąć kwiaty, rumianki też przyciąć, a sundawvillę dopiero na wiosnę jak zacznie się coś pokazywać, że odżywa, to wtedy się przycina, żeby się rozkrzewiła. Najlepszy wydaje się Twój letni wielofunkcyjny pokój, ale nie przy kaloryferze (jeśli tam jest).
      http://forum.muratordom.pl/showthread.php?66053-Sundavilla-jak-piel%C4%99gnowa%C4%87-zim%C4%85

      Usuń
    5. w sumie to mam poważne wątpliwości, czy one w ogóle dotrwają do jesieni:)

      Usuń
    6. No weź :) nie poddawaj się :))

      Usuń
  2. Oczywiście, że się da ! :) Sundaville powieś, to może przestaną obgryzać :)

    OdpowiedzUsuń